Handelsbetingelser

Herunder kan du læse de handelsbetingelser, som gælder i forbindelse med køb på vores hjemmeside.

Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i vores netbutik, dog er nedenstående handelsbetingelser kun gældende for privatpersoner ved køb gennem vores netbutik.

For erhvervsdrivende gælder vores Generelle salgs- og leveringsbetingelser, Erhverv – download her: Salgs-og leveringsbetingelser Erhverv

 

1.    Om Hverringe Centrum for Restaurering

Aftaler om køb indgået på hjemmesiden indgås med:

Restaureringscentrum ApS
(Hverringe Centrum for Restaurering)
Hverringevej 206
DK-5300 Kerteminde

CVR nr. 32672124

 

2.    Personlige oplysninger

Når du handler i vores netbutik, skal du ikke opgive flere oplysninger end ekspeditionen af din bestilling kræver. Du skal hverken opgive dit CPR-nummer eller din PIN-kode. Når din bestilling er ekspederet, slettes den på nettet og eksisterer herefter kun som bogholderipostering i vort regnskab i de 5 år loven kræver. Ganske som i fysiske butikker.

Vi kan garantere dig, at vi ALDRIG sælger eller på anden måde videregiver dine personoplysninger til 3. part. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Restaureringscentrum ApS.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling lagrer vi af sikkerhedsmæssige grunde INGEN kreditkortoplysninger. Kun i betalingsøjeblikket skal der i et vist omfang overføres finansielle oplysninger til NETS. Dette sker med maksimale sikkerhedsforanstaltninger via en krypteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra NETS.

Shopsystemet anvender cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det drejer sig om navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen Funktioner og menupunktet Internetindstillinger.

Under et køb udbeder vi os nødvendige leverings- og kontaktinformationer. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form og gemmes i 5 år. Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Jf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger, og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes.

 

3.    Levering

Den forventede leveringstid er som udgangspunkt 3-5 dage efter ordreafgivelse. Skulle der være omstændigheder, der gør, at vi ikke kan leve op til dette, vil vi kontakte dig pr. mail.

For en række varer er leveringen afhængig af bl.a. mængde, størrelse o.l. Disse varer vil ikke kunne bestilles direkte i netbutikken, du bedes i stedet kontakte os for nærmere information.

Venligst bemærk, at dellevering kan forekomme.

 

4.    Betaling

I shoppen kan der betales med følgende betalingskort:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • MobilePay

 

Vi hæver først din betaling, når vi har afsendt din ordre. Venligst bemærk, at vi trækker betaling løbende ved dellevering.

 

5.    Skader ved fragt

Hvis emballagen ved modtagelse er beskadiget, skal du undersøge, om varen er beskadiget, inden du kvitterer. Er varen transportskadet, tager fragtmanden den med retur og ombytter den uden udgift for dig.

Hvis varen, efter aftale, er stillet uden du har været hjemme, skal du straks melde evt. transportskade til fragtmanden. Tlf.nr. fremgår af fragtbrevet.

 

6.    Fortrydelsesret

Du har som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt, du modtager varen. Dette gælder dog ikke for specialfremstillede varer. En vare er specialfremstillet, såfremt den er produceret efter dine specifikationer i relation til varens størrelse, udformning, farve eller lignende egenskaber.

Der skal afgives en skriftlig meddelelse om fortrydelse. Du kan anvende din fortrydelsesret ved at afgive skriftlig meddelelse om fortrydelse. Det er således ikke tilstrækkeligt, at du nægter modtagelse af varen eller returnerer den.

Varen skal returneres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at vi har modtaget din skriftlige meddelelse om fortrydelse.

Du skal selv betale returfragten og hæfter for evt. skader der måtte opstå under transporten samt hvis varen forsvinder.

Du har mulighed for at prøve og undersøge varen for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, på samme måde, som man har lov til i en fysisk forretning. Hvis du har håndteret varen på en måde, der ligger ud over, hvad man må i en forretning, og det har medført en forringelse af varens værdi, vil et beløb svarende til værdiforringelsen blive fratrukket tilbagebetalingen. Såfremt varen er i en sådan stand, at den ikke vil kunne sælges med rimelige foranstaltninger, vil værdien blive sat til 0 kr.

Benyt vores standardfortrydelsesformular, som du  finder i følgende link og send den til os i en mail eller vedlæg den varen som returneres.
Hvis du vedlægger fortrydelsesformularen ved varen, skal du være opmærksom på, at den skriftelige meddelelse om fortrydelse stadig skal være afsendt inden for fristen om 14 dages fortrydelsesret.

Standardformular til meddelelse om fortrydelse: Meddelelse om fortrydelse

Tilbagebetaling vil ske via samme betalingsmiddel, som blev brugt til den oprindelige transaktion.

 

7.    Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret i henhold til købelovens bestemmelser. Du kan således ikke påberåbe dig fejl og mangler, der viser sig senere end 2 år efter varens levering.

Såfremt du konstaterer, at der er mangler ved det leverede, skal du meddele dette til Restaureringscentrum ApS inden rimelig tid efter, at disse mangler blev konstateret. Undlader du at give meddelelse inden rimelig tid, fortaber du retten til at påberåbe dig manglen. En meddelelse givet inden to måneder efter, at manglen blev konstateret, er dog altid rettidig.

I forbindelse med returneringen skal du oplyse om, hvori fejlen eller manglen består. Returnering eller reklamation skal ske til den i pkt. 1 nævnte adresse.

Hvis det viser sig ikke at være muligt eller det af Restaureringscentrum ApS ikke skønnes hensigtsmæssigt at reparere varen, påtager Restaureringscentrum ApS sig i stedet at levere en ny fejlfri vare efter modtagelsen af den defekte vare. Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig, refunderes i stedet købesummen.

 

8.    Aftaleindgåelse

Bindende aftale anses for indgået, når kundens ordre er modtaget på serveren.

Efter modtagelsen af ordren vil der blive fremsendt en ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer. Ordrebekræftelsen vil ikke være tilgængelig på hjemmesiden og du opfordres derfor til at udskrive og gemme den fremsendte ordrebekræftelse.

 

9.    Priser og prisændringer

Sortiment og priser ændres løbende og uden varsel. Alle priser er opgivet i DKK og inkl. 25 % moms. Vi tager dog forbehold for moms- og afgiftsændringer.

 

10.   Klagemulighed

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link)