Handelsbetingelser
Herunder kan du læse de handelsbetingelser, som gælder i forbindelse med køb på vores hjemmeside.
Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i vores netbutik, dog er nedenstående handelsbetingelser kun gældende for privatpersoner ved køb gennem vores netbutik.
For erhvervsdrivende gælder vores Generelle salgs- og leveringsbetingelser, Erhverv – download her: Salgs-og leveringsbetingelser Erhverv
1. Om Hverringe Centrum for Restaurering
Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på https://hverringe.dk. Siden ejes og drives af:
Restaureringscentrum Aps
CVR-nr. 32672124
Hverringevej 185
5300 Kerteminde
Tlf. 63323131
kontakt@hverringe.dk
2. Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Hverringe Centrum for Restaurering har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, afgiftsændringer og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelser/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Hverringe Centrum for Restaurering med information om, at vi har afsendt varen.
3. Personlige oplysninger
Når du handler i vores netbutik, skal du ikke opgive flere oplysninger end ekspeditionen af din bestilling kræver. Du skal hverken opgive dit CPR-nummer eller din PIN-kode. Når din bestilling er ekspederet, slettes den på nettet og eksisterer herefter kun som bogholderipostering i vort regnskab i de 5 år loven kræver. Ganske som i fysiske butikker.
Vi kan garantere dig, at vi ALDRIG sælger eller på anden måde videregiver dine personoplysninger til 3. part. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Restaureringscentrum ApS.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling lagrer vi af sikkerhedsmæssige grunde INGEN kreditkortoplysninger. Kun i betalingsøjeblikket skal der i et vist omfang overføres finansielle oplysninger til NETS. Dette sker med maksimale sikkerhedsforanstaltninger via en krypteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra NETS.
Shopsystemet anvender cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det drejer sig om navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen Funktioner og menupunktet Internetindstillinger.
Under et køb udbeder vi os nødvendige leverings- og kontaktinformationer. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form og gemmes i 5 år. Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Jf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger, og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes.
4. Levering
Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark.
Varerne leveres 3-5 hverdage efter din bestilling, medmindre andet fremgår af varen. Skulle der være omstændigheder, der gør, at vi ikke kan leve op til dette, vil vi kontakte dig pr. mail.
For en række varer er leveringen afhængig af bl.a. mængde, størrelse o.l. Disse varer vil ikke kunne bestilles direkte i netbutikken, du bedes i stedet kontakte os for nærmere information og tilbud.
Venligst bemærk, at dellevering kan forekomme.
Vi tilbyder følgende leveringsformer: Post Nord med omdeling til privat, Post Nord til udleveringsted, GLS levering til hjem, BRING til udleveringssted, Levering med fragtmand, Afhentning i showroom.
Du kan se vores leveringspriser her: https://hverringe.dk/levering-og-forsendelse/.
Varer leveret med fragtmand, leveres som udgangspunkt til kantsten, ved fast underlag i gadeplan. Forudsætningerne omkring fast underlag og gadeplan gør sig også gældende ved bemærkning ´må stilles´ mulighed. Pakker sendt med pakkedistributør leveres til dør eller til valgte udleveringssted. Du skal selv bortskaffe forsendelsesemballagen. Det er chaufføren, der afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning. Chaufføren har ikke mulighed for at bære op i lejligheder. Dette er dit ansvar.
Forbehold for udsolgt varer
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid. Såfremt en vare måtte vise sig at være udsolgt vil vi enten tilbyde dig en erstatningsvare af tilsvarende kvalitet eller at pengene betales tilbage til dig.
5. Betaling
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Visa/Dankort, MobilePay.
Beløbet trækkes, når varen afsendes. Venligst bemærk at ved køb med Visa vil beløbet blive reserveret på din konto. Reservationsperioden er beskrevet i den aftale du har indgået med din kortudsteder.
Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.
6. Skader ved fragt
Hvis emballagen ved modtagelse er beskadiget, skal du undersøge, om varen er beskadiget, inden du kvitterer. Er varen transportskadet, tager fragtmanden den med retur og ombytter den uden udgift for dig.
Hvis varen, efter aftale, er stillet uden du har været hjemme, skal du straks melde evt. transportskade til fragtmanden. Tlf.nr. fremgår af fragtbrevet.
7. Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere partier eller dele løber fortrydelsesfristen fra du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der hurtigt forringes, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydelig personligt præg, som fx tagsten, glas, formsten.
Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til Restaureringscentrum Aps, Hverringevej 185, 5300 Kerteminde, tlf. 63323131, kontakt@hverringe.dk.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
8. Reklamationsret – hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.
Hverringe Centrum for Restaurering opfordrer til, at der fortages kontrol af de leverede varer. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Send varen forsvarligt emballeret. Se afsnit om ”Returnering af varen og returomkostninger”
9. Priser og prisændringer
Sortiment og priser ændres løbende og uden varsel. Alle priser er opgivet i DKK og inkl. 25 % moms. Vi tager dog forbehold for moms- og afgiftsændringer.
10. Klagemulighed
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænsen kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kontakt@hverringe.dk
11. Persondatapolitik
Vores persondatapolitik beskriver rollefordelingen mellem dataansvarlig og databehandler, hvilke personoplysninger der behandles, formålet med behandlingen, videregivelse af personoplysninger, opbevaringen af personoplysninger, dine rettigheder som bruger og andre vigtige oplysninger, når du bruger vores website eller handler i vores netbutik. Du kan læse Persondatapolitikken her.
12. Andre vilkår
Gavekort
Gavekort til https://hverringe.dk/ er gyldige i 1 år. En eventuel restværdi kan anvendes i indtil et år efter gavekortets udløb.